maanantai 23. heinäkuuta 2012

UK 2012 - London part. 1

Lensin Helsinkiin elämäni ekaa kertaa yksin keskiviikkona, jossa meillä oli siis koko ryhmän tapaaminen paria tuntia ennen lentoja. Minun lento oli kuitenki Helsingissä jo yhen aikaan, niin mulla oli siinä sitte pari tuntia aikaa hölläillä - uusien tuttavuuksien kanssa! Meillä nimittäin oli ennen matkaa jo Facebookissa ryhmä Torquayhin matkaavien kesken ja sieltä samalle kurssille tulevia tuli jo aiemmin kans lentokentälle - Eerika (klick klick Erksun blogiin), Pinja (klick klick Pinksun blogiin), Riikka (klick klick Riiksun blogiin), Karoliina a.k.a. Karo ja Roosa. Me ei oikeastaan paljoa ehitty tehä, tai ainakaan se ei jännityksen takia tuntunu kauhean pitkältä ajalta, koska ehittiin käyä vaan Picnicissä ja Starbucksissa.
          Tapaaminen tapahtu turvatarkastuksien eessä, johon meitä kokoontu melkonen määrä nuoria vanhempineen. Meiät ohjattiin lähtötiskille, jossa EFän toimiston työntekijä nauro vaan ja ainoastaan minun passikuvalle. Sitte piettiin sormia ristissä, ettei matkalaukun paino menny yli - 18 kg, huh! Pian me oltiinki sitte koneessa, vaikkaki matkalla portille jo ehittiin sanoa heipat uusille tuttavuuksille. Passintarkastuksessa mulle selvis, että istun lennon Pinjan ja Nooran vieressä. Siinä sitte jänskättiin nousua ja kolmen tunnin lento meniki ihan hetkessä uusiin ihmisiin tutustuen.

Me päästiin hostellille - korostan sanaa hostelli, koska sitä se todellaki oli - joskus kymmenen aikaan illalla ja vasta yhentoista aikaan päästiin omalla kustannuksella syömään päivän eka "oikea" ruoka mäkkäriin. Sitä ennen ehittiin jakaa huoneet - mie nukuin sähköttömässä ja ilmastoimattomassa keltasessa säälittävässä huoneessa lentokenttätuttavuuksieni kanssa ja oltiin kaikki kuus samaa mieltä huoneesta. Eli aivan perseestä (jos olet lähdössä EFän mukaan ensivuonna, älä säikähdä, sillä joillaki toisilla oli paljon parempi hostelli!).
         Seuraava päivä näytti valosemmalta, eikä ihme, sillä asteita oli ainaki se +25 ja aurinko paisto pilvettömältä taivaalta. Me alotettiin meiän päivä aamupalalla lähellä sijaitsevassa viidakkoravintolassa, joissa koristenorsujen korvat heilu, aulassa oli puhuva puu ja gorillatki tais hakata niitten rintoja - puhumattakaan niistä salama- ja ukkostehosteista (jos joku ei vielä tiiä, pelkään ukkosta). Sieltä jatkettiin sitte kävelykierrokselle Lontoon keskustaan - matkaa ei ollu paljon, koska meiän hostelli sijaitsi ihan Piccadilly Circuksen takana. Kävelykierroksella me nähtiin kaikki Lontoon klassikkonähtävyydet aina puhelinkopeista ja bobeista Buckinghamin palatsiin asti - kuningatar oli muuten paikalla ja lähti sen aikana, kun me oltiin puistossa oleilemassa, joten jotku meiän ryhmästä sai siitä kuvan autossa!
Pienten mutkien kautta päädyttiin iltapäivällä Baker Streetille (Sherlock Holmes -fanit muistaa tämän ikuisesti!) ja siellä sijaitsevaan Madame Tussaudsin vahakabinettiin uskomattoman ihmeellisten vahanukkejen suloiseen maahan, jossa katottiin myös supersankareista lyhytelokuva 4D:nä. Tää oli vasta alkua tälle 4D-elokuvien listalle, koska jo myöhemmin sinä päivänä mentiin kattomaan 4D-elokuva London Eyestä, jonka jälkeen totta kai mentiin London Eyehin. Olin muuten kammoissani, korkeanpaikanpelko ku kans on... Mutta heinot näkymät!

Seuraavana päivänä meillä oli vaan pari tuntia aikaa, ennen ku lähettiin bussilla kohti Torquayta, koska meidän eka "Lontoo-päivä" oli menny matkustaessa, toisin ku puolella meiän ryhmästä, jotka oli lentäny aamulla. Me käytettiin nuo tunnit kunnon tyttöporukalla Oxford Streetin kaikki mahdolliset unelmakaupat koluten läpi - ja kaikissa oli alet! Tää ehkä selittää minun shoppailumäärää... Sieltä lähettiin kuitenki pikasesti kohti Torquayta ja alko "viien tunnin" istuminen autossa...

Part. 2 on täynnä kuvia ja ilmestyy tänne keskiviikkona! :)

1. Olipas tää kiva postaus!! :-) Yleensä en jaksa lukea noin pitkiä tekstejä, mutta toi oli kyllä kaikkea muuta kuin tylsää! Varsinkin just toisten kokemuksia on kiva lukee, sillä oon itse haaveillut monesti lähteväni EF:n kielikurssille. Kiitos sun, sain taas kerran hieman ajattelemisen aihetta :-)

♥ Anniina
    annidiary.blogspot.fi

1. hihii kiva jos tykkäsit! ja jaksoit lukea :D suosittelen oikeasti EFn kanssa lähtemistä kielikurssille - ja minut voi laittaa suosittelijaksiki ;)

2. miten sie oikein saat aina muokattua nuo kuvat nuin lämpimän ja rauhallisen näkösiksi? ei kai ne nyt sentään oo nui hienoja jo raakaversioina? aivan ihania kuvia lontoosta, tykkäsin todella!! :):)

1. helposti! klikkailen ja vetelen juttuja kivoiksi. ei semmosta voi selittää! mutta voin tietenki jonku esittelyn minun muokkaustavoista tehä, jos kiinnostaa :D ja siis ei ole tuommosia yleensä raakaversioina, vaikka joitaki poikkeuksia kyllä aina löytyy. :)

2. joo tee, se ois aika siistiä :)