torstai 7. maaliskuuta 2013

Päivä, jolloin pannukakkuja tuotiin pizzalaatikossa


En tiiä, teenkö koskaan mitään erikoista. Ainakaan ei tunnu siltä. Elän vaan päivästä toiseen tekemättä yhtään mitään, mutta tehden kumminki vaikka mitä. Harvoin teen asioita, koska oon niin suunnitellu. Tai oikeastaan en tee mitään, jos en oo suunnitellu sitä. En elä hetkessä, niinkuin pitäisi. Tahdon-listalla on monta asiaa, joitaki oon tavotellu jo Tehty-listalleni pidemmän aikaa. Pitäisi tahtoa tehtyä enemmän. 
Tahdon ottaa kuvan, joka pysäyttää - joko ajattelemaan tai tuntemaan. Tahdon kirjoittaa laulun, kirjan ja kirjoituksen, joka pistää itkemään ilosta tai surusta.
Viimeisimmän oon tainnu tehdä jo ihan vahingossaki.

Tännään oon tehny kumminki kaikennäköstä. Oon heränny siihen, kun Lotta halusi tietää, minkä värisellä hammasharjalla oon pessy hampaani täällä. Jatkanu nukkumista ja heränny herätyskelloon ennen yhtätoista. Oon istunu jo ennen kahtatoista Ski bussissa menossa Levin keskustaan. Oottanut siellä puoli tuntia ei-niin-kartalla-olevaa Eeviä ja nähny jotain sydäntä sulattavaa oottamisen aikana. Syöny yhen parhaan kaverin kanssa yksiä parhaimpia pannukakkuja ikinä ja ottanu vielä parit mukaankin. Koska ootin vielä kymmentä minuuttia vaille tunnin bussia mökin suuntaan, sain vihdoin alotettua Kesäkirjan. Sain kuunneltua musiikkia. Loppupäivän vietin rinteessä pohkeet jumissa ja kova vauhti päällä. Kävin pesemässä hiukset. Kohta katotaan elokuvaa koko perheellä ja syödään juustoja.
Ehkä mie sittenki teen asioita, joita haluan.

Ilouutinen vanhojen tekstien fiilistelijöille: Kun rullaa ihan sivun alas, blogissani löytyy nykyään kohta "Arkistojen kätköt". Sieltä pääsee lukemaan vanhempaakin tekstiä, mitä oon joko nolona muistaakseni 13-vuotiaana tänne kirjotellu tai kuukausi sitte höpötelly. Sieltä pääsee myös kattelemaan postauksia, missä ei oo oikeasti päätä tai häntää ja kuvatkin napattu muualta kuin omasta kamerasta. Mutta siellä se on. :)

6 kommenttia:

  1. mikä ton kirjan nimi on ? teksti mitä tosta sai luettua kuulosti nii tutulta että jäi häiritsemään kun en muista missä olisin sen lukenu.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on tove janssonin kesäkirja! luen sitä kirjailijakansiota varten :)

      Poista
  2. http://emmamiau.blogspot.fi/

    Olit liittynyt lukijaksi ja aattelin ilmottaa että piti tehdä ihan kokonaan uus blogi kun HTML-koodi meni sekasin. Joten tossa olis siihen osoite! :)

    VastaaPoista