torstai 14. maaliskuuta 2013

Torkku-Aukusti


Kolmesti torkkua, kahdesti torkkua, uusi herätys suoraa vartin päähän. Näin ne minun aamut menee - eikä ole ihme, jos on tuon vieressä istualtaan nukkuvan miekkosen unenlahjat oon periny. Vaikka sain nukuttua hyvin lomalla, tunnun vieläki olevan ihan väsyny, vaikka tuleva kevät antaa puhtia hetki hetkeltä enemmän. Onneksi en nuoku kumminkaan herättyäni, vaan oon ollu päivät melkonen virkku.

Eilen mulla oli peruskoulun viiminen opon tunti, jolla me saatiin 7. luokalla kirjotetut kirjeet. Omani (edellisessä postauksessa oleva) alko naurattamaan minua ihan hirveästi tiettyjen juttujen takia, mutta toisaalta minua taas itketti se, miten huonosti jotku asiat on ollu. Mutta onneksi kaikki on nyt hyvin. Vaikka voisin helposti tämän blogin avulla - jota oon kirjottanu melkein kolme vuotta - kattoa, miten paljon oon kasvanu yläasteen aikana, niin tuo kirje oikeasti herätti minut siihen, miten paljon oon kasvanu, vaikken oo oikeastaan muuttunut yhtään. Se on minun kirjoittama, mutta en voisi kirjoittaa samalaista enää, vaikken ole muuttunut.
Eilen mulla oli myös kuviskoulu, jossa koko päivän hipsuttelin Aukustin (vai onko se Augusti?!) naaman halkeamia - me siis ollaan alettu korjailemaan vanhoja kuvia ja kyseinen Aukusti on Isoäitin serkun pappa, kuva taas n. 120 vuotta vanha. Jostaki kumman syystä mulla alko soimaan päässä Jali ja suklaatehtaan yks laulu (klick klick).

Tänään oon koulussa intoillu toukokuun vikalla viikolla olevasta ysienpäivästä, jota me aletaan pikkuhiljaa oppilaskunnassa suunnittelemaan. Koulun jälkeen menin kaupunkiin, jossa ekana kävin ilmottautumassa seurakunnan pääsiäisleirille - oon ekaa kertaa varmaan kymmeneen (tai yli) vuoteen jossaki muualla pääsiäisen, ku Mummin miesystävän mökillä! Kävin myös metästämässä vihdoin itellenikin nutturadonitsin, jonka melkosen juoksun jälkeen löysin Glitteristä kuudella eurolla. Sen jälkeen oonki taas juossu pää kolmantena jalkana Rosan kanssa piiritoimistolle (Lapin Partiolaisten piiritoimistolle) suunnittelemaan ens viikon viikonloppuna olevaa leiriä, jossa oon ylläripylläri johtajana.

Olitte muuten pyytäny jonkulaista tyylipostausta tässä vasta! En oo ainakaan omasta mielestä mikkään hullun erikoisesti pukeutuva ihminen, enkä varmaan osaa antaa parhaimpia tyylivinkkejä, mutta oon nyt alkanu kuvailemaan minun lemppariasuja, jotka pamahtaa sitten tyylipostauksessakin mukana. Huonepostauskin tulee heti, kun siivoan tämän minun huoneen siihen kuntoon, että sitä viittii esitelläkin - onneksi mulla on melkonen siivousinto menossa, niin ei varmaan kauaa tartte ennää ootella! Ootteko nyt ihan innoissanne? :)

EDIT: Käykäähän laittamassa kysymyksiä tänne! :)

6 kommenttia:

  1. vitsi, ku hienot korvikset !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! itekki tykkään - vielä ku ne on ihan semmosen oikean punasen punaset :)

      Poista
    2. Mistä noi korvikset on ostettu ja paljo ne makso??

      Poista
    3. lumouksesta, täältä rovaniemeltä. jos et asu täällä, niin harmi, koska sitä ei vissiin oo muualla suomessa, jos oon oikein ymmärtäny. mutta niillä ainakin on nettikauppa täällä: http://www.lumouswebshop.fi/

      ja oon ostanu nuo aikoja sitte, niin en muista tarkkaa hintaa. epäilen kuitenki, että ne ois 5-7 euroa maksanu. :)

      Poista
  2. mulla on sulle haaste! :) http://neamdream.blogspot.fi

    VastaaPoista