torstai 10. lokakuuta 2013

Omenahillojuhlat ennen syyslomaa


Yksi aamu ja sitten se alkaa! En oo ihan varma, oonko intoillu teille jo siitä, että me lähdetään taas perheen ja naapureiden kanssa Turkkiin viikoksi? Lento lähtee lauantaina Oulusta ja sinne sitten palataan viikon päästä lauantai-sunnuntai välisenä yönä toivottavasti astetta ruskeampana ja rentoutuneempana. Koska oon listapakkaajia, niin pikku hiljaa pitäisi alkaa jo rustaamaan listaa mukaan otettavista jutuista - itselle nyt hammasharjojen ja muun lisäksi mukaan tulee ainakin äikän kakkoskurssilla pakosta luettava Seitsemän veljestä (varmasti eksoottinen kokemus Turkissa luettuna), jonka kirjoittajaa tänään juhlitaan. Ja joo, kamera on myös menossa mukana, että täälläkin sitten fiilistellään reissua paremmilla tuloksilla ko viime syysloman jälkeen, josta lupailin kuvia, mutta niitä ei tainnu koskaan tulla? Nyt kuitenkin viisastun ja päivittelen reissumuistot tänne asti! Enkä blogia ihan hiljaiseksi ajatellu jättää reissun ajaksi, vaan muutaman postauksen ajattelin teidän iloksi ajastaa (jos vaan ehin). :)

Lokakuu on kyllä yhtä juhlaa, kun eilen juhlittiin minun isosiskon synttäreitä. Tuntuu hassulta, että Lottaki on jo melkonen vanhus ja voi olla, että ens vuonna en ookkaan samassa paikassa Lotan kanssa, kun Lotalla on synttärit. Anyway, meillä oli kääretorttua ja kahvia, tosin minä join teetä. Ennen suuria paardeja olin ite rentoutumassa oman synttärilahjani parissa, kun käväisin intialaisessa päähieronnassa. Tuli kyllä tarpeeseen ja jos vertaa minun ainoaan sitä edeltävään hierojalla käymiseen (joka siis oli vuosi sitten Turkissa, saatte arvata loput...), niin oli kyllä rentouttavaa! Vaikka päähieronnassa keskitytään yleensä päähän, niin multa hierottiin myös vähän niskojakin, jotka on ihan jumissa - hierojaki tais sen huomata, kun sain operoinnin jälkeen ohjeet golfpallon kanssa muhkuroiden poistamiseen.

Tänään olen käynyt ottamassa onnistuneet koulukuvat epäonnistuneiden tilalle ja kirjoittanut pari kirjettä, joita olen vältellyt ikuisuuden. Seuraavaksi oottais kasa läksyjä (onko pakko, jos ei taho?), vaikkakin vohveleiden tekeminen ja niiden syöminen ite tehdyn omenahillon ja kermavaahon kanssa houkutteleekin huomattavasti enemmän. :)

2 kommenttia: