sunnuntai 13. lokakuuta 2013

What's in your bag, darling?

Erään sattumanvaraisen lukijan toiveesta päätin tehdä teiän iloksi tänne laukun sisältö -postauksen, jollaisia varmaan jokainen on joskus aiemmin sattunut lukemaan (tai niinkuin minä: tiiät mitä ne on ja skipannu ne täysin, koska mulla ei ainakaan kiinnosta pätkääkään, mitä toisella on laukussa). Ne, joita tällainen postaus kiinnostaa, saa huutaa hallelujaa, koska nyt sitä tulisi! Kommenttia saa ja pitää laittaa, että ymmärrän toiveenne (toisten pään sisälle kun on niin kamalan vaikea mennä). Ja ei tämän tekeminenkään niin kamalaa ollut, ettenkö olisi tykännyt, ihan vain selvennykseksi. :)


Tällä hetkellä minun laukkuna seikkailee mukanani kielikurssilla Primarkista nappaamani kangaskassi, joka saattaa ahmaista ties vaikka mitä mukaansa - ostaessa se näytti pieneltä, kiltiltä ja viattomalta, mutta siitäkin on tullut jo iso poika (tai tyttö, ihan kummin vain haluattekin) ja nyt se saattaa ahmaista Särmän jos toisenkin kitaansa. Kuosina on Iso-Britannian lippu just niin minun tyylisillä kasvikoukeroilla, että huh huh! 
Satunnaisesti kanniskelen myös Kånkenia, joka on paljon ystävällisempi selälle.


Koska kyseessä on laukku, joka reissailee mulla koulussakin mukana, ei varmaan oo ylläri kenellekkään, että sen sisältä löytyy myös minun muistiinpanokansio, muistiinpanolehtiö ja matikan vihko (se nyt on vaan laukussa kolme kertaa viikossa, mutta anyway!) sekä muutama hassu kirja. 
     En tiedä muista lukiolaisista, mutta mulla on siis käytössäni muistiinpanojen kanssa semmonen tsydeemi, että luentolehtiöön kirjottelen muistiinpanoni, jonka jälkeen repaisen sivun irti siitä ja laitan melkein tavalliseen kulmalukkokansioon sen, kuljetan sitä seuraavan parin kerran ajan mukanani ja lopulta se sitten päätyy isoon valkoiseen kansioon, mihin kokoan kaikki muistiinpanoni.


Sattumoisin laukunpurkupäivänä mulla oli myös musiikkia, minkä seurauksena laukusta löytyi myös muutamia nuotteja, koska suurin osa harjottelusta tapahtuu kotona. Enempää en halua paljastaa vaan antaa minun nuiden pysyä hämärempänä tapauksena vielä vähän aikaa! :)


Koska oon busy woman, laukkuni ei olisi laukku, jos sen sisältä ei löytyisi myös ite tuunailemaani lukiolaiskalenteria, joka pursuaa merkintöjä. Mukana kannan myös meidän koulun "käsikirjaa", koska you'll never know when you need it (oikeasti kummempaa käyttötarkoitusta ei ole ilmaantunu, se on vaan jääny tuonne).


Moni ihminen hukkaa kynänsä helposti jonnekin, mutta jostain syystä mie oon aina ollu niitä, jotka kahmii kyniä kamalasti mukaansa (ei, en kuitenkaan ole ottanut niitä kadonneita tapauksia). Penaalina mulla on Marimekon raitainen nipsnapspussukka, jonka kyllä voisin pullauttaa joku päivä pesuun. Pussukkaiseni olen täyttänyt siis melkein niin täyteen, ettei se mene kiinni, ja suurimpana valtaajana siellä taitaa olla monenmoiset tussit, kuten iki-ihanat Stabilot, jotka ostin mielettömän halvalla kesällä Berliinistä.


Täysin normijuttu, mitä varmaan kaikilla on mukana on iso kasa avaimia, lompakko ja kännykkä. Lompakon oon tainnu ostaa vuosi sitten Turkista ja se on kyllä melkoisessa käytössä ollut, kun sen pinta on menny ihan naarmuille ja vaaleanpunanen väri on haalistunu - toisaalta, eipä se koskaan mikään varsin kestävä tapaus ole ollut ja sen tiesin jo sitä ostaessanikin (hinta puhuu puolestaan).


Kangaskasseissa kun harvemmin on minkäänlaisia taskuja, kaikenlaisen pienen olen koonnu Marimekon pussukkaan - samaa kuvioa on hän kuin penaalinikin, mutta muoto on erilainen. Sieltä löytyy satunnaisesti vaikka mitä, mutta yleensä siellä seikkailee bussikortti, kuulokkeet, huulirasva ja -puna (väri riippuu ihan päivästä), kuulokkeiden jakaja, kaapin avain, hiusnipsutin ja muistitikku.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti