lauantai 2. elokuuta 2014

Rakkaimpaa haastetta tälle blogille

Postaa palkinto blogiisi. Kiitä bloggaajaa, joka antoi palkinnon sinulle ja linkkaa takaisin hänen bloginsa. Kirjoita yksitoista satunnaista faktaa itsestäsi. Vastaa nimeäjäsi yhteentoista esittämään kysymykseen ja aseta yksitoista kysymystä sinun ehdokkaillesi. Nimeä yksitoista bloggaajaa, joille haluat tämän palkinnon antaa. Ilmoita ehdokkaillesi, että olet nimennyt heidät.

Tästä jo useamman kerran kohdalleni langenneesta kuuluisasta yhdentoista haasteesta tai Liebster palkinnosta kiitos kuuluu tällä kertaa Lauralle. Tulipa tässä mieleeni, että oon jo aikaisemmin postaillu minusta ties minkälaisia faktoja, joista ainaki mulla naurattaa tuo viime kesänä tullu 38 faktan video, missä mulla on vielä lyhyet hiukset - ne on kyllä kasvanu niin hurjaa vauhtia takasi, että huh huh!

 1  Jos aloitetaan vaikka siitä, että mulla on selvästi joku fiksaatio ruokakuvien ottamiseen, koska niistä minun kamera täyttyy, vaikka en niitä postailiskaan (ehkä joskus pitäis tehä ruokakuvapostaus ihan vaan nälkäisten ihmisten kunniaksi?). Koko minun valokuvailuhommakin on oikeastaan alkanu niiden ottamisesta, joten oon siis pidemmän aikaa aiheuttanu turhautumisenpuuskia sillä, etten oo antanu kenenkään koskea niiden ruokiinsa, ennen ko oon kuvannu niitä. Nykyään saatan kyllä yhä useammin olla niin nälkänen, että muistan kameran vasta ruoan syömisen jälkeen (apua!).

 2  En oo koskaan kattonu Disneyn Hiidenkirnua ja Miekkakivessä -leffoja, vaikka ne onki kuulema kunnon klassikoita. En oo varmaan koskaan oikein tajunnu niiden olemassaoloa, eikä nyt kamalasti minun prinsessaleffojen katteluilta oo ollu mielenkiintoakaan niille. Ehkä ne pitäis kuitenki kattoa, vai?

 3  Oon järjestelmällisyysfriikki (ja perfektionisti, mutta sen nyt kaikki varmaan tietääkin), jonka takia oon pienempänä jo alkanu aakkostamaan meiän elokuvia ja kirjotin niistä käsin myös aakkosjärjestyksessä olevan listan. Nyt sitten, kun meille hommattiin telkkarikaappihyllykkö, johon elokuvat laitettiin nätisti laatikkoon, nautin suunnattoman paljon enemmän siitä, että pääsin taas aakkostamaan meiän leffat (ja tällä kertaa sillee, että ne on helppo pitää aakkosjärjestyksessä) ko siitä, että meillä on hieno hylly.

 4  Tykkään kamalasti kaikkien listojen kirjotteluista! Muutenki esimerkiksi muistiinpanojen kirjottaminen on minun lempparitapa opiskella, koska pääsen a) kirjottamaan käsin, mistä tykkään b) sommittelemaan sen tekstin siihen paperille c) tekemään mahollisesti myös listaa jostain asiasta. Teen myös kaikenlaisia listoja esim. sillon, kun oon lähössä jonnekki ja pakkaan.

 5  Oon kauhean empatiakykynen ihminen ja saatan helposti itkeä siksi, että jollaki läheisellä menee niin huonosti. Tää varmaan selittää sitäki, miks itken elokuvissa helposti - asetun vaan jonku hahmon asemaan ja tunnen suurta myötätuntoa, vaikka koko homma ois vaan keksittyä.

 6  Mulla on ikävä kielikurssille! Tuntuu ihan hullulta, että siitä on jo kaks vuotta aikaa. Harmittaa vähän, että suurimman osan kanssa niistä ihmisistä ei tuu pidettyä yhteyttä, mutta oon hurjan ilonen, että oon tänäki kesänä kumminki nähny Eerikaa ja Riikkaa! Ehkä joku kerta pitäis kokoontua kaikkien kanssa alas, on ne niin ihania ihmisiä kumminki. Kauhea ikävä, apua!

 7  Hoen tosi paljon lausetta "Mulla ärsyttää", mikä on alkanu ärsyttää minun ympärillä eläviä ihmisiä - tai joskus ne oikeastaan vaan nauraa sille, eikä minua enää oteta kamalan tosissaan, jos sanon niin.

 8  En kamalasti (tällä hetkellä) fanita mittään tai kettään, enkä kamalasti ymmärrä "julkkisten" ihailun perään, mutta täytyy kyllä sanoa, että oisin aivan hullaantunu, jos näkisin Aamukahvilla-blogin Henriikan in real life, koska se ihminen vaikuttaa niin symppikseltä ja ihailtavalta, että mie romahan!

 9  Oon jännittäjätyyppiä! Muistan, ko monta kuukautta ennen kuvislinjan pääsykokeitaki heräsin vaan keskellä yötä, koska olin nähny painajaisia niistä ja pelkäsin, etten pääse sinne (ihan turhaa selvästi). Tällä hetkellä jännitän tulevaa riparia (tai siis postaushetkellä käynnissä olevaa riparia), koska oon ekaa kertaa isosena, enkä varmaan muista yhtään mittään, mitä koulutuksessa on opetettu!

 10  En oo koskaan ollu mikkään kauhean liikunnallinen ihminen. About 12-vuotiaaksi asti harrastin kilpalaskettelua, mikä jäi sen takia, että ois pitäny lopettaa muut harrastukset, koska kisaaminen meni totisemmaksi. En kuitenkaan oo koskaan vihannu liikuntaa, vaan yleensä oon niitä, jotka liikunnan tunneillaki on ollu aktiivisimpina hyppimässä ja pomppimassa.

 11  Jos joku asia saa minut automaattisesti pahoinvoimaan, niin se on tupakka ja sen haju. Muistan, ko pienenä isin työpaikalle mentäessä aina siinä kerrostalon ulko-ovella kävin haistamassa sitä tupakkapaikkaa (en tiiä miksi) ja sanoin nenää pidellen hyi

 Miten päiväsi on mennyt? 
Tää (tiistai)päivä on menny tosi hyvin! Aurinko paistaa kerranki kunnolla ja on ihanan lämmin. Näin Lidiaa aikasemmin pitkästä aikaa ja oli aivan huippua ilmastoimattomuudesta huolimatta. Niin ja pelattiin korttia ja söin kesän ekan oikean vohvelijäätelön, jonka takia seikkailtiin jopa Prismalle asti. :)
Tämän kirjottamisesta on tosin vähän aikaa, mutta uskosin, että tää riparipäiväkin on menny ihan hyvin!

 Kenelle ihmiselle soittaisit yöllä paniikissa? 
Äitille tai isille totta kai, koska nehän on elämän supersankareita ja paniikinlievittäjiä! Tietenki riippuu vähän paniikista - jos mulla on itkuparku ihan muuten vaan, niin varmaan häiriköisin Eeviä tai Pinjaa, mutta ihan oikean hädän ja paniikin iskiessä näppäilisin hätänumeron.

 Jos tulisin kylään, mitä tarjoaisit minulle? 
Varmaan kahvia tai teetä sinun maun mukkaan ja ehkä jotain keksejä tai suklaata, jos meiltä vaan löytyy (useasti ei löydy, koska meillä on melkosia makeanpersoja ihmisiä). Tarjoaisin myös ehkä tosi kiusaantuneen hetken sinun elämälle, koska olisin niin hämmentyny, että kukamitämissämiksimitähäh

 Missä päin Suomea haluaisit asua ja miksi? 
Nyt vai tulevaisuudessa? Tällä hetkellä oon tyytyväinen Rovaniemeen, koska tää on ollu ainaki mulle hyvä paikka kasvaa ja täällä on tällä hetkellä elämä. Puhuinkin vasta siitä jollekin, miten en ossaa oikein kuvitella itteäni asumassa Etelä-Suomessa, vaikka toisaalta opiskelujen kautta semmonen nuoruuteen kuuluva mahollisuus mulle tarjoutuuki. En kuitenkaan haluais jäähä esim. Helsinkiin loppuelämäkseni, vaan haluan kuitenki asua Lapissa, vaikka mikä ois.

 Mikä on lempikirjasi ja miksi? 
Koska oon ikuinen romantikko ja tykkään lukea kaikkea ihanaa, niin pakko kai se on myöntää, että Jane Austenin iki-ihana Ylpeys ja ennakkoluulo on minun kestosuosikki, jos vaan yks kirja pitäis valita. Jos kokonaisen kirjasarjan saa sanoa, niin J.K. Rowlingin Harry Potterit on rakkautta.

 Millainen olisi unelmien päiväsi? 
Unelmien päivä ois kevät- tai kesäsunnuntai, jollon sais nukkua niin pitkään ko haluaa (ja herätä poikaystävän kainalosta, jos semmonen sattuisi löytymään), syödä munia ja pekonia aamupalaksi kahvin kanssa kaikessa rauhassa, kun luen aamun lehden (...tai pelaan pasianssia...), eikä maanantaina tarttis herätä mihinkään. Päivällä sitten näkisin minun parhaimpia kavereita vaikkapa kahvin merkeissä, kävisin elokuvissa, lukisin kirjaa ja illalla syötäis hyvää ruokaa meiän perheen kanssa yhessä. Illalla voisin tehä vaikka spontaanin reissun jonnekin, että nukahtaisin onnellisena jonnekin hyvään paikkaan. Niin ja varmaan se kans ois kiva, että hiukset ois kiharalla ko unelma, eikä tulis vaatekriisiäkään, enkä heräis finni keskellä naamaa!

 Hauskin juttu lapsuudessasi? 
En nyt tiiä, onko tää hauskin juttu, mutta Lotalle tuli heti siltä tätä kysyessä mieleen se, kun ehkä maksimissaan kolmevuotiaana minun sedän häissä maljapuheen päätteeksi kilisteltäessä tokaisin ihan pokkana ja vilpittömästi "Kippis ja kulaus, elämäni munaus!". Tiiä sitte, mistä tuommosenki fraasin oon pienempänä bongannu!

 Kuka tietää sinusta ne pahimmatkin salaisuudet? 
Pinja. Ehottomasti se hupsu tyttö, joka on ollu minun elämässä kohta seitsemäntoista ihanaa vuotta ja eläny minun kanssa niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Lapsuudenystävä, naapuri, paras kaveri, luokkakaveri... Voisin kirjottaa kokonaisen postauksen siitä kyhnöttäjästä, jolle vaan on helppo kertoa kaikki - on aina ollu!

 Minkä asian haluaisit tehdä juuri nyt? 
Syödä vohveleita tai mansikoita suklaassa dipattuna! Tai ehkä vohveleita, joiden päällä on mansikoita ja sulaa suklaata? Noh, ainaki tiiän, mitä teen riparin jälkeen. 

 Jos saisit valita, haluaisitko osata lentää vai hengittää veden alla? 
Oi, lentäminen! Vaikka mulla korkeanpaikankammo onki, niin se ois niin paljon siistimpää ko joku veden alla hengittäminen. Paitsi jos tippuu.

 Miksi juuri sinun blogia pitäisi lukea? 
Miksi kenenkään blogia kannattaa lukea? Ihan vaan mielenkiinnosta ja vapaa-ajan kuluttamisen kannalta varmaan, jos kiinnostaa tämmöset höpinät kaikessa vaaleanpunaisuudessaan. En tiiä sitte, miksi pitäisi, koska eihän kenenkään oo pakko. :)

Aattelin eka, että oisin haastanu jonku tähän, mutta koska on niin hyvä sää, en malta ennää kauempaa istua sisällä ja toivon, ettei muutkaan kamalasti sisällä istuis tekemässä blogihaasteita. Siksi jätän nyt välistä ja toivon vaan, ettei kukkaan oo kuumeessa sisällä ja ois palavasti halunnu tämmösen itelleen urakaksi! :)

2 kommenttia:

  1. Moi Annaseni! Koska välillä tykkäät kans tehdä haasteita niin saat yhden sellaisen myös blogistani!

    http://mylifeiida.blogspot.fi/2014/08/haasteellinen-haaste.html

    VastaaPoista