torstai 18. kesäkuuta 2015

Näytä mulle tie aurinko


Vapaapäivinä en yleensä tee mitään. En saa mitään aikaiseksi, jonka seurauksena To do -listassa on tekemättömiä asioita vieläkin turhan paljon (esimerkiksi toukokuun lippukuntalehden taittaminen...), mikä harmittaa mulla ihan sikana. Jotenkin tuntuu, että oon keväällä tehny niin paljon ja antanu kaikkeni silloin asioiden eteen, että tuntuu oikeutetulta olla hoitamasta asioita. Maksoin kuitenkin laskun ja tilasin netistä mekon, jonka perään oon kuolaillu ja jota oon metsästäny liikkeestä - turhaan, koska eihän Rovaniemellä mitään kivoja nettikauppojen juttuja ikinä ole, vaan ne peruspaskat aina. Adelen Hometown Glory soi toistolla koko ajan ja tuntuu, että olen kuitenkin menossa niin paljon, etten ehdi missään ladata puhelimen akkua ihan täyteen asti. Huoneen siivoaminen jää kakkoseksi kynsien lakkaamiselle vähän oranssihtavan punaiseksi - totta kai juhannusta varten on myös hommattuna saman värinen huulipunakin - joka puolestaan jää kakkoseksi sille, että istuisin nauttimassa mulle tärkeiden ihmisten seurasta kesäisessä auringonpaisteessa ilta toisensa jälkeen. Aamuisin ehkä elämä ei tunnu aina voittavan (kuten tänään ensimmäistä kertaa), mutta tänään kamera kädessä tuntui taas hetken, että teen jotain, mitä oikeasti vapaina hetkinä haluaisinkin tehdä.

Jossain vaiheessa tuntui, että juhannuksena istun yksin ojassa pussikaljalla, mutta niin ei käy. Jossain vaiheessa ennustettiin myös sadetta Lappiin juhannukseksi (Suomipopin sääennusteet muuten ei mainitse Lappia, mikä on minusta epäreilua), mutta näillä näkymin niinkään ei käy - onneksi isoisä hakkaa minun puolesta katolla puuta kuitenkin. 

En haluaisi olla hiljaa, mutta aina en tiedä mitä sanoa. Ja joskus tuntuu, että ainoa mitä tilanteessa voi enää sanoa, on pyytää toista lopettamaan. Jos ajatukset vain huutaa pään sisällä, ei ehkä osaa tehdä oikeita ratkaisuja, mutta kerta toisensa jälkeen saan huomata sen, miten terapeuttista ystävien kanssa puhuminen voi olla. Tarvitsen sitä myös nyt enemmän kuin oranssihtavaa kynsilakkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti